neděle 20. prosince 2015

... vánočka na nečisto ...

... upekla jsem vánočku už teď, protože na vánoce budeme mít profi vánočku od babičky a dědečka ...


... tady ta je chuťově výborná a podle receptu tady, jenom ji neumím uplést ze šesti a varianta 4-3-2 se mi nelíbí. Několikrát jsem ji uplést zkoušela, podle videa i podle obrázků, ale nepovedlo se mi to, takže jenom ze tří ...




40 g droždí
100 g krupicového cukru
250 ml mléka
1/2 kg polohrubé mouky
1 lžička soli
2 žloutky
125 g másla
citronová kůra
40 g rozinek
mouka na vál
tuk na vymazání plechu (nebo papír na pečení)
1 vejce na potírání
40 g mandlí (loupané, sekané – špalíčky)

Polohrubou mouku prosejeme, tím ji provzdušíme a smícháme se solí. Droždí (mělo by mít pokojovou teplotu) rozetřeme s cukrem, zalijeme trochou vlažného mléka, zaprášíme moukou a na teplém místě necháme vyběhnout kvásek.


Kvásek vlijeme do mísy k prosáté mouce, osolíme, přidáme zbytek mléka, žloutky, rozehřáté (ne horké) máslo, citronovou kůru, omyté rozinky a vypracujeme hladké tuhé těsto, které se nelepí na stěny mísy. Můžeme si pomoci ručním mixerem s háky, robotem nebo pracujeme s vařečkou. Těsto necháme kynout tři hodiny, během této doby těsto dvakrát až třikrát promísíme.

3 komentáře:

  1. Danko vše co se dělá poprvé nemusí vyjít tak jak si to člověk představuje,hlavně že chutná.Moje žena ani takovou neupeče. Marian (Čiko)

    OdpovědětVymazat
  2. Danko vše co se dělá poprvé nemusí vyjít tak jak si to člověk představuje,hlavně že chutná.Moje žena ani takovou neupeče. Marian (Čiko)

    OdpovědětVymazat