pátek 26. února 2016

... dort v procesu ...

... na oslavu Markových a Bertíkových narozenin jsem chtěla upéct poschoďový dort, ať má každý "svůj" kousek, podle receptu ze starší kuchařky ...



... ale Bertík ho chtěl nazdobit jinak než jsem měla v plánu já, takže budou nakonec dorty dva :-) ...


... vrchní ochutnávač a pomocník ...


... dorty jsem pekla ze dvou placek, jedné piškotové a jedné oříškové ...

Recept: 
4 vejce
180 g moučkového cukru
300 g polohrubé mouky 
1 balíček prášku do pečiva
asi 2 dl vody 

na oříškovou placku použijeme 150 g mletých ořechů a 150 g polohrubé mouky 

Ušleháme sníh a pomalu do něj vmícháme cukr. Přidáme žloutky a mouku s práškem do pečiva. Pokud je potřeba opatrně přilijeme vodu. Vylijeme do vymazané a moukou vysypané formy. Po upečení a vychladnutí dort rozřízneme a nazdobíme krémem, případně marmeládou. 

Krém: 
1 pudink (vanilkový nebo čokoládový)
4 lžíce cukru
méně než půl litru mléka
změklé máslo

Pudink osladíme a uvaříme. Uvařený pudink musíme přikrýt fólií, aby nevznikl škraloup a necháme vychladnout. Po vychladnutí opatrně vmícháme máslo a vyšleháme. 


... na tyto dorty jsem použila dvojnásobné množství krému ...

2 komentáře:

  1. Veledilo! At chutna a oslavencum vse nej! Uzijte si to. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, vyřídím. Bylo to náročné a super :-) ...

      Vymazat