sobota 23. září 2017

... rýmovník ...

dostali jsme od kamarádky na rýmu rýmovník. Právě včas, zrovna jsem ho chtěla objednat ;-) ...


... rýmovník znám díky blogům. Než jsem ho tady poznala, netušila jsem, že existuje. Má zajímavou vůni a zajímavé využití ...

... jedná se o bylinku jménem Plectranthus, česky se jí říká rýmovník nebo mexický eukalyptus. Pěkně voní, není složité o ni pečovat a je léčivá. Při rýmě a nachlazení se doporučuje inhalovat aromatické látky z pár lístků rozlámaných v ruce. Pomáhá i astmatikům. Při vysokém tlaku, cholesterolu a srdečních potížích pít odvar z 1 listu na 1 hrneček. Výluh mírně desinfikuje, léčí i drobné ranky a spáleniny. Příjemné mírné aroma této rostliny odpuzuje hmyz, takže se často používá i jako odháňeč komárů, much a molů ...


... čekala jsem s nafocením na lepší světlo, ale nedočkala jsem se. Celý týden je u nás zataženo s deštěm. Sluníčko bylo velmi sporadicky a dnes to vypadá na další deštivý den ...

... přeji krásnou sobotu ...

Danka 

12 komentářů:

  1. Rýmovník jsem poprvé viděla na jarmarku, kde byl stánek s různými bylinkami ap. Prodávající nám tehdy podal podrobný výklad. Nevím proč jsem si ho tenkrát nekoupila. Takže ho nemám :-).
    Hezký den! Tady je taky zataženo a docela i dost chladno.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi stává taky, že něco takhle nekoupím. Snad na rýmovník zase narazíš ;-) U nás celý den pršelo, nevytáhli jsme paty z domu. Hezký večer Hani, D.

      Vymazat
  2. Dani, at funguje, ja ho bohuzel zahubila:-(. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? :-o Budu se snažit, aby přežil ;-) Hezký večer Marci, D.

      Vymazat
  3. Miluju ho :) máme sazeničku celá rodina, z jakéhokoli řízku vyroste další a další a doslova se to plevelí. Nechápu, jak Marcel mohl dožít, ten náš je naprostý nezmar. Možná špatná rostlina!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně s takovou informací jsem ho dostala - roste a roste, stačí dát do vody. Tak jsem to dnes udělala a uvidím jak se mu u nás bude dařit :-) Hezké dny D.

      Vymazat
  4. Tak tohle je pro mě novinka, asi si taky budu muset jeden koupit, zní to opravdu zajímavě a jsem si jistá, že by u nás našel uplatnění. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám, že ho doma v tomto období uplatníme :-))

      Vymazat
  5. U nás ho má o patro níž sousedka na chodbě. Už nějakou dobu se chystám jí poprosit ulomení kousku, že bych ho zkusila nechat zakořenit. I když nevím - mně kytky moc nejdou (snad tak kaktus :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamarádka mi říkala, že stačí odlomit list a dát do vody. Určitě bych to vyzkoušela :-)

      Vymazat
  6. Taky bych si ho chtěla pořídit, objevila jsem ho díky kamarádce loni, ale zakořeněné výhonky mi zašly, takže musím pořídit novou rostlinku :) Ať se rostlince daří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Šárko, doufám, že to zvládnu. Někdo říká, že je to hračka a někomu to nejde. Uvidím, do které kategorie budu patřit já :-))

      Vymazat